Relaxare

1. Relaxare prin intermediul respiratiei.
Concentrează-te exclusiv pe respiraţie. Inspiră adânc timp de 3 secunde, umpleţi plămânii cu oxigen proaspăt, ţine aerul în plămâni timp de 5 secunde, numărând în tot acest timp. Eliberează aerul treptat, nu tot deodată, expiră timp de 3 secunde sau mai mult până scoţi tot aerul din piept.Repetă această acţiune de 3-4 ori, până simţi că ai mai redus din agitaţia care e în inima şi în capul tău.
2. Relaxare prin vizualizare.
Exerciţiul presupune să ai acces la o cameră sau un spaţiu liniştit în care nu vei fi întrerupt.
Întinde-te pe o canapea, pat sau stai relaxat pe un scaun. Închide ochii. Încearcă să îţi goleşti mintea numărând încet începând cu 1 şi continuând până în punctul în care simţi că ai eliminat din gândurile negative şi simţi că eşti concentrat pe numărătoare. Imaginează-ţi o zi însorită şi un parc cu flori pe marginea aleii şi cu zone răsfirate de umbră din câţiva metri în câţiva metri datorită copacilor din parc.
Mergi liniştit, este cald şi simţi cum adie vântul, care parcă te face să te simţi viu. Continuă să mergi prin parc numărând paşii. Observă liniştea, observă soarele care luminează numai bine şi din când în când mai este acoperit de un nor subţire, care lasă să treacă razele soarelui prin el. Deschide ochii.
Poţi continua acest exerciţiu cât consideri că este necesar. Vizualizarea necesită puţină practică, dar poate deveni extrem de eficientă în controlarea stării de dispoziţie, mai ales dacă exersezi frecvent acest tip de exerciţii
3. Relaxarea prin detensionarea corpului.
Inchide ochii, pentru a putea să te concentrezi mai bine. Începe cu picioarele, încordează-ţi tălpile timp de 3 secunde, relaxează-le timp de 3 secunde. Tensionează-le, relaxează-le. Repetă pentru fiecare muşchi, începând de la tălpi aceeaşi acţiune.
Pe măsură ce repeţi acest exerciţiu, o să observi că vei controla şi nivelul de tensiune din muşchi.O să observi că e mai uşor de relaxat un muşchi pe măsură ce experimentezi această tehnică şi dacă mai întâi tensionezi şi apoi relaxezi. Devii mai conştient de influenţarea tensiunii din muşchi. Echilibru, psiholog Mihail Jianu.