Dansând Inteligent cu Emoțiile

– Nu trage concluzii pripite cu privire la emotiile tale. Incearca sa nu anulezi greutatea unei emotii, inainte de a-i da o șansă reală. O emotie sanatoasa, deseori rasare si apune, precum un val care la inceput este agitat si mare ca mai apoi sa se imprastie lent si natural pe malul tarmului.
– Vezi daca poti vedea asemănări intre emoțiile si trăirile tale prezente si altele vechi. Daca te-ai simtit similar in situatii din trecut. Cand simtiti si recunosti o emotie care va pune in dificultate, intrebati-va: “Cand m-am simtit la fel? In felul acesta va veti da seama daca situatia voastra emotionala prezenta este reflectata de situatia curenta, de conjunctura, sau de o situatie sau o conjunctura in care va aflati in trecut.
– Conectati-va trairile cu gandurile. Asta inseamna ca atunci cand va simtiti doborati si in interiorul vostru danseaza emotiile, intrebati-va: “Oare ce gandesc eu despre ceea ce simt acum?” In mod normal, gandurile voastre vor avea tendinta de a se contrazice intre ele, un lucru perfect normal, a-ti asculta fiecare traire, senzatie, sentiment este ca si cum ai asculta toti martorii aflati intr-o sala de judecata. Doar admițând toate dovezile vei putea ajunge la cel mai bun verdict.
– Ascultati-va propriul corp. Un gol in stomac, atunci cand va aflati in drum spre serviciu, este semn ca acesta este un factor extrem de stres pentru propria voastra persoana. O tresarire atunci cand iesiti la o prima intalnire, poate insemna ca “este persoana potrivita” pentru voi. Ascultand aceste senzatii si trairi adiacente care va fac atenti, va ajuta sa manageriati si sa va intelegeti mult mai bine motivele din spatele actiunilor voastre.
– Daca nu stiti cum va simtiti, intrebati pe altcineva. Oamenii vad mai mult in noi, decat avem noi impresia sau vrem sa credem. Veti fi mirati de adevarul iluminator pe care il veti auzi.
– Mixati sentimentele constiente cu cele inconstiente. Cum sa faceti asta? Ei bine prin asociere. Intrand intr-o stare de relaxare extinsa, intins(a) pe pat, lasati-va gandurile sa zoboare de colo colo, urmariti-le si observati-le incotro se duc. Analizati-va visele, notand mereu felul vostru de a percepe acel vis. Incercati sa notati visul imediat cum v-ati trezit. Pentru aceasta puneti o foaie de hartie si un pix pe noptiera.
– Intrebati-va in fiecare zi dimineata: “Cum ma simt eu astazi?” Incepe prin a masura, pe o scara de la 0-100 senzatia ta de bine, si noteaza rezultatele. Daca sentimentele tale sunt extreme intr-o zi, incearca sa te gandesti daca exista asocieri sau idei care sunt legate de acea emotie, acel sentiment, acea senzatie sau traire.
– Scrieti-va sentimentele si gandurile. Cercetarile arata faptul ca a face acest lucru este extrem de folositor. Un simplu exercitiu ca acesta va poate lua doar cateva ore pe saptamana. Merita.
Inteligenta Emotionala implica nu doar abilitatea de a privi in interiorul vostru ci si abilitatea de a fi prezent in lumea din jurul vostru.